’Supermarkt onderschat klant’


AMSTERDAM –  Supermarkten en levensmiddelenindustrie willen dit jaar vooral gebruiken om de strijdbijl te begraven. Het afgelopen jaar werd de sfeer tussen de twee danig verpest door de kortingseisen die de supers eenzijdig oplegden. Dat blijkt uit een onderzoek van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.

 

Maar supermarktmanagers zouden juist meer bezig moeten zijn met hun klant, stelt econoom Michel Koster van ABN Amro daar tegenover. Hij komt morgen met een uitgebreid rapport over de klantrelatie van supermarkten. Supermarkten onderschatten volgens hem het belang van de klant.

 

„Klanten zouden wel eens wat vaker begroet mogen worden in de supermarkt”, stelt de econoom. „Iedere winkel kent het belang van goed personeel. Maar er is in veel winkels gebrek aan persoonlijke aandacht. Een groot deel van de consumenten geeft aan niet eens te worden begroet in een winkel.”

 

Lees verder